Dacă ar fi să te întreb: „Știi sigur că Dumnezeu ți-a iertat păcatele?” ce-ai spune? Poate că ați crede că este presupus ca cineva să spună „da” la această întrebare. Totuși, întrucât „Cel ce a promis este credincios” (Evrei 8:23), atunci putem avea încredere în mântuire. Acea asigurare nu se bazează pe sentimente, ci pe ceva mult mai solid: Dumnezeu și promisiunile Sale neefectuate.
Apostolul Ioan se pricepea la a scrie declarații de teză. Spre sfârșitul primei sale epistole, el a scris:
Aceste lucruri v-am scris vouă, care credeți în numele Fiului lui Dumnezeu, ca să știți că aveți viața veșnică.
1 Ioan 5:13 [1]
Dacă Cuvântul lui Dumnezeu ne promite, putem avea „nădejdea vieții veșnice, pe care Dumnezeu, care nu poate minți, a promis-o demult” (Tit 1:2). Cuvântul lui Dumnezeu promite: „Cine a crezut și a fost botezat, se va mântui” (Marcu 16:16) și „acum botezul vă mântuiește” (1 Petru 3:21). Persoana care se pocăiește și este botezată „în numele lui Isus Hristos” poate aștepta de la Dumnezeu „iertarea păcatelor [lui]” (Fapte 2:38). Întrebarea pe care o vom explora în acest studiu este: sunt promisiunile pe care Dumnezeu le oferă prin botez condiționate de cine face botezul? Cu alte cuvinte, dă Dumnezeu numai creștinilor credincioși autoritatea de a boteza? [2] Și în cazul în care cineva a fost botezat de un necreștin sau de un creștin care trăiește o viață secretă de păcat, este acel botez invalid?
ISUS A PORUNCIT UCENICLOR SĂ BOTEZĂ
Unul dintre cele mai importante principii de interpretare pe care un student în Biblie le poate învăța și aplica este principiul specificului. Când Dumnezeu specifică ceva, trebuie să înțelegem că El include toate opțiunile noastre în acea specificitate. De exemplu, când Isus a folosit în mod specific pâinea nedospită și rodul viței de vie pentru a institui Cina Domnului [3], El a spus: „Faceți aceasta în amintirea Mea” (1 Corinteni 11:24–25). Pentru ca ucenicii să „facă aceasta”, trebuie să folosim elementele pe care le-a folosit Isus. A înlocui pâinea nedospită sau rodul viței de vie cu altceva ar încălca ceea ce a poruncit Isus, chiar dacă El nu ne-a furnizat volume peste volume care să enumere ce nu trebuie să folosim. Să luăm în considerare acest principiu în pasajul care este adesea numit Marea Comisie.
Și Iisus S-a suit și le-a vorbit, zicând: „Toată puterea Mi-a fost dată în cer și pe pământ. Duceţi-vă deci şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh, învăţându-i să păzească tot ce v-am poruncit; și iată, Eu sunt cu voi mereu, până la sfârșitul veacului.”
Matei 28:18–20
Când Isus le-a spus ucenicilor să meargă, El nu a precizat cum să meargă. Prin urmare, ucenicii aveau de ales cum să meargă (de exemplu, pe jos, cu măgarul, cu barca etc.). Cu toate acestea, El le-a spus în mod specific cum să facă ucenici: „botezându-i în numele Tatălui și al Fiului și al Duhului Sfânt”, împreună cu predarea tuturor poruncilor Sale. Prin urmare, înțelegem că acesta este singurul mod de a face ucenici. Și din moment ce fiecare nou ucenic trebuie să fie învățat toate lucrurile pe care le-a poruncit Isus, aceasta ar include această poruncă; prin urmare, toți ucenicii ar trebui să facă ucenici. A face ucenici în acest fel ajunge din primul secol până la noi astăzi.
+ There are no comments
Add yours